38 lines
1.7 KiB
XML
38 lines
1.7 KiB
XML
import ButtonLink from './ButtonLink'
|
||
import Timeline from './Timeline'
|
||
|
||
const TimelineLatest = () => {
|
||
return (
|
||
<section className="max-w-6xl px-5 py-8 mx-auto lg:px-0 lg:py-32 grid grid-cols-1 lg:grid-cols-2 gap-8">
|
||
<div className="space-y-8">
|
||
<h2 className="text-2xl md:text-4xl font-bold leading-tight text-gray-800 dark:text-white">
|
||
Om Öppna Skolplattformen
|
||
</h2>
|
||
<p>
|
||
Det talas mycket om värdet av digitalisering, innovation och
|
||
medskapande, om nytta för skattepengarna och medborgarinflytande.
|
||
Öppna skolplattformen är ett konkret exempel på detta: hur medborgare
|
||
– i detta fall i form av en grupp frustrerade programmerande föräldrar
|
||
med expertis inom informationssäkerhet – med egen kraft kan lösa ett
|
||
gemensamt problem till nytta för alla. För det har vi fått både
|
||
uppmuntrande tillrop från vårdnadshavare och lärare och medial
|
||
uppmärksamhet.
|
||
</p>
|
||
<p>
|
||
Stockholms stads skolplattform har fått omfattande kritik för att den
|
||
kostat enorma pengar, inte är användarvänlig och har stora
|
||
säkerhetsbrister. Vår förväntan var att vårt initiativ skulle
|
||
välkomnas och att vi skulle kunna samarbeta med staden för att skapa
|
||
ännu bättre lösningar. Istället attackerar staden genom
|
||
Utbildningsdirektör Lena Holmdahl appen och oss som privatpersoner,
|
||
senast genom en polisanmälan. I ett försök att skapa transparens har
|
||
vi sammanställt vad som hänt nedan.
|
||
</p>
|
||
<ButtonLink href="/aktuellt">Läs hela historien</ButtonLink>
|
||
</div>
|
||
</section>
|
||
)
|
||
}
|
||
|
||
export default TimelineLatest
|